Jobba på en söndag


Den sjunde december. Andra advent.

Jag gick till jobbet idag, inga konstigheter.
Men det finns en sak, som irriterar mig som fan. Jag bor i en liten stad, och vägen till jobbet går längst med en sjö. Så tidigt på morgonen är det ingen som åker på den där jävla vägen förutom folk som ska till min arbetsplats.
Jag går där och fryser och huttrar, blöt och jävlig. Och hela tiden passerar det bilar, och jag vet att i dom där jävla bilarna sitter det förmodligen folk som jag kommer träffa senare under dagen. Förnedringen är enorm.
Här går jag och skäms varje gång jag hör hur en bil kör förbi mig.
Och dom där jävla bilisterna tänker säkert "Fan vad kallt det ser ut att gå, tur att jag sitter här på mitt feta arsle i en varm inrökt jävla combi"

Fy fan. Stanna den jävla bilen och plocka upp mig för i helvete. Tror ni att jag går till jobbet klockan 05.30 för att jag VILL?! För att jag tycker att det är skönt att röra på mig? HAHA. Idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0