Svält


Den sjätte december

Visst är det jobbigt när nyheterna eller tidningarna visar bilder ifrån misären i Afrika?
Jag tycker inte det. Visst visst, det är egentligen hemskt och fruktansvärt. Det är det verkligen.
MEN, jag kunde inte bry mig mindre. Man kanske säger till folk att det är förskräckligt, men man säger det bara för man har lärt sig att man ska säga det, inte för att man verkligen tycker det.
När min katt, som min familj hade när jag var liten, dog. Då var det hemskt och fruktansvärt. Jag mådde dåligt.
Men jag tror fan aldrig att jag mått dåligt eller legat vaken en enda natt, för att jag vet att barn svälter till döds på världens soptipp.

Det är fel av oss, att ens säga till varandra att vi tycker att svälten i Afrika är hemsk. Vi hånar de där svarta små barnen genom att säga så. För jag menar, OM man tycker att någonting är FRUKTANSVÄRT, då försöker man göra någonting åt det, eller hur? Och hur många är det egentligen, som är beredda att offra sin egna pengar för att ge de här barnen mat och rent vatten? INTE MÅNGA. Ni skulle tillexempel kunna avstå ifrån följande saker för att istället ge pengarna till de där barnen som ni tycker så FRUKTANSVÄRT synd om:

Ciggaretter
Tamponger

Eller varför inte bara skänka 100 kronor i månaden??? Är det så jävla svårt? Om det är det, gör som jag:
Håll i era jävla slantar, ät er mätta varenda jävla dag, köp njutning, sup er fulla. Gör vad fan ni vill med pengarna, bara ni inte sen går och säger hur jävla synd ni tycker att det är om dom där biafrabarnen. För det är det värsta ni kan göra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

visst kan man avstå från godis, cigg och så. Men tamponger? hur tänker du då?

2008-12-07 @ 16:29:43
Postat av: Anonym

ellerhur den som skrev de andra.. jämför hellre med typ smink.. men kul å mensa ner hela sig bara för å köpa en get som en afrikaunge kan äta typ..

2008-12-07 @ 18:31:41
Postat av: carro

Och vilka tamponger fanns förr i världen?

2008-12-10 @ 01:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0